woensdag 16 april 2014

Mixed media voor een jarig petekind

Hallo lieve bloglezers,


het petekind van mijn man is vorige week 18 jaar geworden.  Ik wou eens iets anders dan een kaartje maken en ik weet dat zij wel gek is van zelfgemaakte creatieve spullen, dus ging ik aan de slag met mixed media materialen en technieken.

Op de opendeur van Cart'n Scrap Art deed ik mee met een Make&Take van Peggy om een mini-canvasje te maken.  Dat vond ik zo leuk, dat ik me onmiddellijk een aantal materialen aanschafte : goeie structuurpasta van Dreamweaver, spateltjes, mini-canvasjes, een mal van Tim Holtz en een aantal scrap-unlimited spulletjes.  Gesso, een penseel, perfect pearls en glimmermist had ik al.  Dus ging ik aan de slag om twee soortgelijke mini-canvasjes te maken voor Elisabeth.

- klik op de foto om 'm te vergroten -

Besmet met het mixed-media virus ging ik verder en maakte een tag als verjaardagskaartje.
Als basis gebruikte ik telkens Joy! kraft cardstock (voor de basistag zelfs 2 laagjes).  Ook alle uitgestanste radertjes, het vogeltje en de vlinder zijn uitgestanst uit kraft cardstock.  Het kooitje is uitgestanst uit kurk van Joy!.  Alles kreeg een laagje gesso en werd bespoten met glimmermist.  Op de tag zelf en het vogeltje kwam er ook nog structuurpasta.


De prima bloemetjes waren aanvankelijk wit en kregen een bijpassend kleurtje.  Ook de cijfers die oorspronkelijk lichtpaars waren kregen een laag gesso en een laagje glimmermist.  Tegen de achterkant heb ik nog een mooi stukje design papier bevestigd en een verjaardagswens er op geplakt.
Toch wel een hele onderneming zo "mixed-media" werken.  Ik had de hele eettafel nodig, vieze vingers en veel opruimwerk, maar was wel tevreden met het resultaat!

Op paaszondag is het familiefeest bij Elisabeth thuis en krijgt ze dit.  Ik ben benieuwd wat ze er van vindt.

Nog een fijne dag verder!
Creatieve groetjes van Marijke.

1 opmerking:

  1. Mooi gemaakt hoor Marijke!
    Ontzettend leuk en vrolijke kleuren.
    Groetjes, Marleen

    BeantwoordenVerwijderen